header

  • images/szatmarcseke_slide/slide01.png
  • images/szatmarcseke_slide/slide02.png
  • images/szatmarcseke_slide/slide03.png
  • images/szatmarcseke_slide/slide05.png
  • images/szatmarcseke_slide/slide06.png
  • images/szatmarcseke_slide/slide07.png
  • images/szatmarcseke_slide/slide08.png
  • images/szatmarcseke_slide/slide09.png

Friss hírek

COVID-19 tájékoztató

tajekoztato COVID19_01

Szatmárcseke 0159 helyrajzi számú mezőgazdasági út felújítása projekt

infoblokk EMVA_3c

További információ a képre kattintva!

A Szatmárcsekei Kölcsey Ferenc Általános Iskola kirándulása Délvidéken

 

Azért vagyunk a világon, hogy valahol otthon legyünk benne…

A Szatmárcsekei Kölcsey Ferenc Általános Iskola kirándulása Délvidéken


A Szatmárcsekei Kölcsey Ferenc Általános Iskola 2019. 10.17. és 10.21. között kiránduláson vett részt Szerbiában 17 gyerekkel és 2 kísérő pedagógussal. Vajdaság a történelmi Magyarország végeinek, más szóval „déli végeinek" – Délvidékének egy részén fekszik; három tájegysége, Bácska, Bánát és Szerémség. Délvidék az a területe a külhoni a magyarság által lakott részeknek, amit még sokan úgy emlegetnek Jugoszlávia.

Megtett távolság (km) 1860: Zenta, Csantavér, Szabadka, Törökbecse, Bajmok, Aracs, Bácstopolya, Pétervárad, Nagybecskerek, Palics

A kirándulás előkészítő órával kezdődött és értékelő órával zárult.

1.            nap

Kirándulásunkat Zentán – a legmagyarabb városban kezdtük: Tisza-part, a csata emlékműve felkeresése. Csantavéren, Szilágyi Erzsébet egykori birtokán a monumentális, római Szent Péter-bazilikát idéző templomot tekintettük meg. Sétáltunk és városnézés volt Szabadkán, Korzó, szecessziós városháza. Soknemzetiségű haderő vív csatát a törökkel. Csantavér – Trianon előtt magyarok és szlovákok lakják. Az első világháború után a magyar etnikai többség ellensúlyozására a Szerb-Horvát-Szlovén királyság létrehozta Csantavér közvetlen közelében Zentaörs és Meggyes településeket.

2.            nap

Reggeli után egy külhoni iskolába látogattunk, ahol bemutatkoztunk, ismerkedtünk, közösen játszottunk és énekeltünk. Ebéd után indultunk tovább az iskolából. Szabadkát fedeztük fel csoportokban feladatlapokkal. A feladatlapok kérdései a város történelmére-kultúrájára vonatkoztak. A megoldás eredménye egy Kosztolányi vers versszakát adta, melyet előadtunk a Kosztolányi szobornál. Múzeumlátogatás következett a városi Múzeumban, majd bejártuk a Városházát és megtekintettük a Zsinagógát..

3.            nap

Törökbecse település határában áll az egykori templomos lovagrend templomának és kolostorának romjai, az Aracsi pusztatemplom, mely a Délvidék egyik legértékesebb és legkorábbi építészeti emléke, ezt látogattuk meg. Aracs a délvidéki magyarság jelképe és szent gyülekezőhelye. Tovább utaztunk Bácska egyik leggazdagabb mezővárosába Bácstopolyára– felkerestük a sokszínű néprajzi anyaggal rendelkező tájházat, valamint a kovács- és bognármesterséget bemutató műhelyt, megemlékeztünk az 1944-es magyarok elleni véres terrorra, a magyarok elleni leszámolásra. Ezt követően Újvidékre, Péterváradra utazunk, majd vissza.

4. nap

Nagybecskereken kezdtünk, a belvárost tekintettük meg, Felkerestük a Nepomuki Szent János templomot ,ahol a főoltár képet Nepomuki Szent János és a mellékoltár képet Mária gyermekével, Székely Bertalan festette. Écska Nagybecskerektől 10 km-re délre, a Béga bal partján Közép-Bánságban fekvő település meglátogatása.

5. nap

Reggeli után összepakoltunk majd indultunk Palicsra, ahol meglátogattuk az Állatkertet. Dél körül indultunk haza.

 

Hatartalanul 1 Hatartalanul 2 Hatartalanul 3

Felhívás az idős állampolgároknak

felhivas korona

Temető látogatási korlátozás

temeto corona

Gyógyszertár pályázat

Pályázat: Letöltés

© 2021 CK média